.

FİNANS KARİYER Türkiyede ulusal ve uluslararası alanda geçerliliği olan, iş bulduran sertifikalar ile ilgili bilgilerin bir arada olduğu tek kişisel blogtur. neden ileri düzey lisans?___SORULARI TARTIŞIYORUZ___CMA Sertifikası___SPK genel bilgi

15 Mart 2010 Pazartesi

GELECEĞİ MUHASEBEDE GÖRENLER


İ.İ.B.F. mezunlarının okul bittikten sonra iş hayatı ile ilgili birçok seçeneği mevcuttur. Kimisi KPSS sınavına yoğunlaşıp devlette bir makam elde etmek için uğraşırlar ki artık bu sınavlar eskisi gibi çok zor olmamakta ve gelir olarak da özel sektörle yarışmaktadır. Özel sektörde orta halli bir kişinin alacağı maaşı almakta ayrıca yurtdışı yüksek lisansa gitmek isteyenler için devlet çeşitli masrafları yüklenmektedir. Devlette çalışmanın bir avantajı da mesleğin ilerleyen yıllarında devletten özel sektöre bir geçiş yapmaktır. Devlette özellikle SPK, BDDK gibi kurumların uzmanları oldukça iyi maaş almaktadırlar. Daha sonra bankaların ve portföy firmalarının yönetim kademelerine yatay geçiş yapabilmektedirler. Ayrıca Gelirler Kontrolörü olmak, hesap uzmanı olmakta birçok kapıyı ilerde size açacaktır.

Bu yeni mezunlar için bir yoldur. Bir başka yol da çeşitli sertifikalar alarak özel sektörde çalışmak. İyi bir üniversiteden mezun olanlar özel sektörde çok daha şanslı olmalarına karşın çeşitli sektörlerde çeşitli sertifikaları almış olan kişilerin iyi bir üniversiteden mezun olmasa dahi kariyer basamağında oldukça iyi bir yere gelmesi imkânsız değildir.

Bu sertifikalardan birçoğu bu blogda anlatıldı. Muhasebe alanında kendisini geliştirmek isteyen bir kişi için izlemesi gereken yol şudur.

Öncelikle SMMM (Serbest Muhasebeci Mali Müşavir) belgenizi alarak kendinizi diğer muhasebecilerden fark oluşturacak ilk adımı atınız. Özel sektörün baktığı ilk belge budur. Zira bu belge sayesinde firmanız dışarıdan bir muhasebeciye ihtiyaç duymayacaktır ve muhasebe şirketleri masrafını azaltacaktır. Bu belgeyi isteyen firmaların bazıları maliyeti düşünürken bazıları da çalışan kişinin mesleki kalitesinin üst düzeyde olmasını istemektedir.

Bu belgeye sahip olan kişiler ayrıca SPK’nın bağımsız denetim sertifikasını da alırlarsa iyi olur. Bunun nedeni de bu blogda ayrıntılı şekilde açıklanmıştır. Kısaca özetleyecek olursak denetim firmalarında denetçi olarak çalışmak istiyorsanız bu belgeye sahip olmanız gerekmektedir. Etrafınızda denetim firmasında çalışan tanıdıklarınız varsa göreceksiniz ki 40 yaşına gelmiş olduğu halde hala bu sertifika peşinde koşan insanlar var. Bu da tamamen devletin istediği bir belgedir.

Denetim firmasında çalışıp fakat ben bu kadar yüksek çalışma saatlerine dayanamam diyenler için hemen karşımıza CIA, yani sertifikalı iç denetçi, belgesi çıkmaktadır. İç denetim departmanı için ilan veren firmalar genelde smmm/cia belgesi diye yazarlar. Bu belge ile iç denetçi olduğunuzu iş başvurusu yaptığınız firmaya ispatlamış olursunuz. Zira bu belgeyi alabilmek için sadece sınavlarını vermiş olmak değil ayrıca 2 sene şirketlerin iç denetim departmanında çalışmış olmanız gerekmektedir.

Bunun dışında SAP için geçerli olan Fi ( Finans) ve CO ( Maliyet ) modülleri eğitimi alıp SAP sınavlarına girip bu sertifikaları alabilirsiniz. Kimi firmalar ilanlarında tercihen SAP CO modülünü bilen kişileri tercih etmektedirler. Malumunuz üzere muhasebe çok çeşitli alt bölümlere sahiptir. Maliyet muhasebesi gibi engin bir derya olan alt departmanda çalışmak istiyorsanız bu CO modülü işinize yarayacaktır. Zira büyük imalat firmalarının birçoğu bu programları kullanmaktadır. Bkz: ERP

Bütün bunlarla birlikte iyi bir muhasebeci olmak ya da muhasebe alanında daha yüksek mevkilere gelmek istiyorsanız muhakkak İngilizce öğrenmelisiniz. Bunun nedeni de şudur. İyi maaş alabilmek için iyi kazanan bir firmada çalışmanız gerekmektedir. İyi firmaların neredeyse hepsi çalışanına verdiği maaşı bir gider kalemi olarak görmemektedir. İşte verilen maaşları gider kalemi olarak görmeyen bir firmada çalışmak istiyorsanız İngilizce öğrenmelisiniz. Çünkü yerel bazda çalışan firmaların birçoğu personel giderleri en sevmedikleri giderdir özellikle sürekli vergi çıkaran departmanı hiç sevmezler.

Özetlemek gerekirse, SMMM belgesinin yanında iyi bir İngilizce, mümkünse çalışmak istediğiniz bölüme uygun bir sertifika, cia, fi, co modlülü sertifikaları, boş vaktiniz var ise muhasebe ve denetim ya da muhasebe finans alanında bir yüksek lisans diplomanız işinize yarayacaktır.


_________


http://entelektuel.com blogu yöneticisi Kadir'e bu faydalı yazı için teşekkürler.


muhasebe

mali müşavir olmanın faydaları

neden mali müşavir olmalıyım

smmm belgesi ne işime yarar

kariyer tavsiyesi

9 yorum:

Özkan D. dedi ki...

ingilizceye fena asıldım kadir, umarım motivasyonum bozulmaz,
yüksek lisans 5 yıllık planlarım arasında.

ozan dedi ki...

slmlar,

sınava az kaldı,çalışmalar son hız sürüyor.

yukarıda yüksek lisans demişken arkadaşlara ales başvurularının başladıgını hatırlatayım.

herkese iyi çalışmalar.

Kadir dedi ki...

Yüksek lisans tez aşamasına gelmiş birisi olarak diyebilirim ki, master boş ingilizce ile çoş :=)


tamam boş değil ama ingilizce çok çok daha fazla önemli. Az önce firmanın tekini aradım. adamların muhasebesi pragdaymış. dünya küçüldü azizim..

smmm dedi ki...

hafta sonu smmm bitirme sınavından 7 de 7 bekleyen meslek mensubu olarak şimdiki hedefim askerlik :) ondan sonra bağımsız denetim sertifikası almak yeni ttk ve spk ile türmob arasındaki anlaşmazlıklarla bağımsız denetimin zorlaşacağını tahmin ediyorum bu nedenle en kısa zamanda bu hakka sahip olmak önemli

tutku.cakir dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
tutku.cakir dedi ki...

Selam Özkan,
Ben Tutku, Yusuf beyin elemanı,

Ingilizce ile ilgili yazılarda Callan Method aklıma yattı,

Ingilizce eğitiminde herhangi bir eğitim kuruma karar verebildin mi ?


Askerden sonra bende ingilizce eğitimi planlıyorum.


Kolay Gelsin

Özkan D. dedi ki...

merhaba tutku, çok memnun oldum.
callen metot çok aklıma yatmıştı benim ancak gittiğim dersane tam istediğim gibi değildi ve devam etmedim. yani yöntem süper ama önemli olan o yöntemi nasıl uyguladıkları. sen de istanbulda bu metotla ders veren bir kursun demo derslerine katılabilirsin.

ankaranın en iyi kurslarından birine yazıldım ve yine anladım ki eğer amacın ezbere bir sınav geçmek değilse bu iş kursla olacak iş değil.
yüzlerce podcast indirdim aralıksız dinliyorum, kitap okuyorum, anladığım kadar ingilizce gazete okuyorum yani internetin herşeyinden faydalanıyorum. kurs da sadece ek bir gramer çalışması oluyor.
istanbulda da çeşitli alternatifler vardır ama uzun vadede yine iş sana düşecek.

aliye dedi ki...

Aliye
Merhaba Özkan bey. bende callan metodunu duydum hatta bir kurs ile görüşmeye gittim ancak daha demo dersine katılamadım. Benimde aklıma yatmıştı uygulama fakat siz neden memnun olmadınız. Kafam karıştı açıkçası.

Özkan D. dedi ki...

aliye ben yöntemi tuttum ama bu yöntemin çok iyi uygulanamadığını hissettim,
5. seviyedekilerin dersine girdim orda bile kimse akıcı ingilizce konusamıodu ki, bu 5 . seviye aylar sonra geleceğin seviye.
tabi herkesin algı tarzı farklı, bundan etkilenmeksizin doğrudan demo derslere girip kendiniz görmelisiniz, belki de hoca süperdir de benim gittiğim gün gününde değildir bilemeyiz.