.

FİNANS KARİYER Türkiyede ulusal ve uluslararası alanda geçerliliği olan, iş bulduran sertifikalar ile ilgili bilgilerin bir arada olduğu tek kişisel blogtur. neden ileri düzey lisans?___SORULARI TARTIŞIYORUZ___CMA Sertifikası___SPK genel bilgi

29 Ağustos 2009 Cumartesi

SPK Temel Düzey ayrımları

SPK Temel Düzey Lisansı 9 dersten oluşur;
Bu 9 dersi geçtiğiniz zaman alacağınız belgenin ismi “Sermaye Piyasası Faaliyetleri Temel Düzey Lisansı” dır ve sadece ARACI KURUM ŞUBE MÜDÜRLERİ VE İRTİBAT BÜROSU SORUMLULARI için zorunludur.

6 dersi gecenler ise adı Temel Düzey Müşteri Temsilciliği Lisansı olan lisansı almaya hak kazanır.
O altı ders şunlardır.

1- Genel Ekonomi
2- Sermaye Piyasası Mevzuatı, İlgili Mevzuat ve Etik Kurallar
3- Menkul Kıymetler ve Diğer Sermaye Piyasası Araçları
4- İlgili Vergi Mevzuatı
5- Hisse Senetleri Piyasaları
6- Tahvil ve Bono Piyasaları

yani

Temel Finans matematiği
Takas operasyon
Diğer teşkilatlanmıs piyasalar derslerini vermezseniz Temel Düzey “müşteri temsilciliği” lisansı almaya hak kazanırsınız..

Bunlar sadece öneri, ben tavsiye etmem, zaten ileri düzeyin yanında tırt bi belge olan temel düzeyi de almısken tam alın yarı yamalak değil.

9 yorum:

Bülent dedi ki...

Özkan Bey merhabalar Bülent GÖLGELİ Ben ,

7 Yıllık mali müşavirim bir arkadaşımın tavsiyesi üzerine düşünüp karar verdim bu sınavlara girmeye. Girmeyi düşündüğüm 3 sınav var

Spk İleri Düzey lisansı
Kredi Derecelendirme Lisansı
Bağımsız Denetim Sınavı

Bunlarla ilgili koşullarda en az 3 yıl çalışmış olma gibi koşullar var .Bağımsız Denetim için mali müşavir olmak gerekiyor onda bir sıkıntı yok belgemiz var ancak 3 yıl çalışma en az konusu biraz kafamı kurcaladı şöyleki şimdi benim 15 yıllık deneyimim var 7 yıldırda yönetici olarak özel bir firmada muhasebe müdürlüğü yapıyorum bu 3 yıl çalışmış olma koşulu bunun ispatı nasıl olacak yani nasıl ki bağımsız denetim için mali müşavirlik belgesini ortaya koyacağız aynı şekilde ancak çalıştıığmız firma yada firmalardan mı belge alıncak yada nasıl ? bunu merak ediyordum ayrıca bir de ders konularına baktım 8 ders var eylülü düşünüyorum sınav için çünki yoğun bir iş temposu içindeyim sınava girmiş olmak için girmek istemedim açıkcası bu sınavlarda da acaba mali müşavirlik gibi bir kaç kere de alma hakkı varmı ? yoksa bir kerede mi belgeyi almak lazım biliyorsanız buda merak ettiğim konulardan biri ve ders notları hakkında yardımcı olabilirmisiniz bana çünki sadece uluslararası piyasa notları ile ilgili mevzuatı bulabildim diğerlerine nerden ulaşabilirim ...çok teşekkür ederim.

Özkan D. dedi ki...

merhabalar;
ileri düzey lisansın kısa vadede çok işinize yarayacağınızı sanmıyorum. saydığınız tüm lisansları almanız 2-3 yıla yayılabilir ve önceliği bağımsız denetim lisansına vermelisiniz.
Bir mali müşavir için şu an en gerekli o (eğitim konusnda da talepler arttı bu lisansa)
bağımsız denetçi olmak için 3 yıl mesleki deneyim ister. Tebliğ de şöyle yazar;

"Mesleki deneyim süresinin tespitinde, bir bağımsız denetim kuruluşunda tam zamanlı olarak geçen fiili çalışma süresi esas alınmakla birlikte, finansal raporların hazırlanması ve/veya denetlenmesi ile yetkili olarak özel sektör ve/veya kamu kurumlarında geçen fiili hizmet süreleri de mesleki deneyim süresinin hesaplanmasında dikkate alınır." bu şirketlerden alınacak bir şirket yazısı ile ispatlanıyordur sanırım.

Bağımsız denetim lisansı konusunda daha önceki yazılarımzda da çok bilgi paylaştık, kafanızı takılanları "sıkça sorulan sorular" yazısında sorun cevaplarız.

ileri düzey lisans için eğtim notları : burada>

Bülent dedi ki...

Çok teşekkürler bilgiler için gayet aydınlatıcı oldu açıkcası o kadar yoğun bir iş temposu varken bende önceliği hangisine vermeliyim de ona göre çalışmaya başlayayım diye düşünüyordum. Bahsetmiş olduğunuz yazı ile ilgili olarak tebliğde geçen mesleki deneyim de şöyle bir durum var benim şu anda çalıştığım firma 1,5 yıl sürem ondan önceki firmam ise 5 yıl yani bu durumda anladığım kadarı ile iki firmadanda böyle bir yazı mı almalıyım ? doğru mu anlamışım ? Yazıda sizce Bülent GÖLGELİ şu tarihler arası firmamızda denetleme ve finansal raporların hazırlanması görevlerinde bulunmuştur yazısı gibi bir yazı mı olmalı yoksa , Muhasebe Müdürü olarak çalışmaktadır yeterli olurmu acaba ? Çünki Muhasebe Müdürü aynı zamanda tüm bu finansal raporların hazırlanması ve denetlenmesi gibi konuları yapar çok iyi bildiğiniz gibi tavsiyeniz nedir ? Ancak bu arada tekrar teşekkür etmek isterim ki .Açıkcası ben İleri düzey lisanslama düşünüyordum bu yorumunuzla şu anda kendimi denetim sınavına yönlendirmiş oldum. Teşekkürler...

Özkan DÜZGÜN dedi ki...

Rica ederim ,
iki işyerinden de almanıza gerek yok, 3 yılı karsılasın yeter. Yazıda da muhasebe müdürü olduğunuzun yazması yanında bahsettiğiniz iş tanımı da yazılsa iyi olur. Tabi standart bi şekli yok bunların, en güzeli spk yı arayp ögrenmeniz, ve bir de bizimle paylaşmanız :)

ileri düzey de cok önemli bi belgedir ama su an sizin konum ve deneyiminizde bağımsız denetim lisansının yanında o çok önemsiz.

Bülent dedi ki...

Teşekkürler gerçekten yaklaşık olarak 1 saattir kesintisiz tüm sitenizdeki tüm yazıları yorumları okudum sizinde öneriniz çok etkili oldu .Bağımsız denetim en azından 3 ders mayısta kısmetse veririm.Ders konularını da yine sağolun sizin bahsettiğiniz spk sitesinden muhasebe standartları tebliğini gördüm indirdim ordan ve dediğiniz gibi yapıp bol soru çözerek başlamak istiyorum .Diğer iki ders bağımsız denetim ve Sermaye piyasaları mevzuatı ve sermaye piyasaları derslerini henüz nerden bulacağım bilemiyorum sermaye piyasası mevzuatını bulurum mutlaka da diğer denetim dersi ve sermaye piyasaları içinde gazi kitabevi önermişsiniz oraya gitmeyi düşünüyorum. Bu arada spk ile görüşüp nasıl bir yazı istediklerini öğrenir söz sizinlede paylaşırım :) hep söyledim yine söylüyorum tekrar teşekkürler tüm gün anlarsınız mali müşavirlerin akşam oldumu kafası kazan gibi olur :)) bunun üzerine sağlıklı düşünüp hareket edemiyorsunuz hangi sınav hangi ders :) sizin deneyimleriniz ve tavsiyeleriniz hayli işe yaradı olurda bu sınavı girer kazanırsam( ki inşallah olur yaş biraz fazla 37 oldu ancak sizinle paylaşmadım ben mali müşavirliği Türkiye 1.si olarak kazanmıştım )gençken tabi :))umarım bu yeteneğim kalmıştır bu sınavıda bu yoğunlukta alırım...Sonuçta bu önerileriniz için inşallah sınav sonrası size bir yemek borcum olsun :)) saygı ile...

Özkan D. dedi ki...

inşallah kazanırsınız Bülent Bey, lisansı almaya karar verdiğinize göre, öyle ya da böyle bir sınavda iki sınavda, ama bi şeklde o lisansı alacaksınız demektir. şimdiden tebrikler. Gazi' nin kitabı soru çözmeniz için gerekli olabilir, derslerde sorular ilgili tebliğlerden gelir. her konu başlığı ile ilgili tebliği bilmek gerekir. E-danışmanlık verdiğim mali müşavir arkadaşlarıma ders notu hazırlıyorum, gerekirse sizle de paylaşırım.

mesleğimiz gündüz çok yoğun, ama bahane dinlemiyo kmse bi yandan kendimizi geliştirmeli ve bunu mümkün olduğunda belgelemeliyiz.

Bülent dedi ki...

işte bundan sebep yaş 37 ama hala yetmiyor hala başka başka sertifikalar mesela 12 yıldır bu sektördeyim toplam yani muhasebe ve mali müşavirlik uzmanlık alanım özellikle vergi mevzuatı yurt dışı inşaat ve onarım işleri ve vergilendirilmesi vs.gibi bir çok konuda uzmanlığım oldu.Hatta alomaliye.com da vergisel (vakit bulduğum zamanlarda eski yazılarımda mevcuttur ) vakit bulurda incelerseniz sevinirim.Özellikli durumlar dar mükellef kurumlar vs.vergilendirilmesi stopaj kdv vs.açıdan değerlendirilmesi , dahilde işlem belgesi vs.gibi konular elbette bu konular uzar gider sonuçta bizim meslekte her an öğrenme her an kendini geliştirmek isteyene açık ..notlar konusunda çok mutlu olurum elbette sizden paylaşım alırsam..gelişmelerden zaman zaman haberdar ederim sizi..bu mesleğe bu genç yaşta bağlılığınız etkiledi beni...sonuçta bu ülkenin sizin gibi gençlere ihtiyacı var..başarılarınızın devamını dilerim...saygı ile..

Özkan D. dedi ki...

elimizden geldiğince kendimizi geliştirmeye çalışıyoruz Bülent Bey, ben henüz 1,5 yıllık mali müşavirim. bunun 5 ayı da askerde geçti. hergün yeni bir şey katmaya çalışıyorum kendime. alomaliyede yazılarınıza baktım, benim de sizden öğreneceğim danışacağım çok şey olacak. Ankaradasınız galiba?
sitemize hoşgeldiniz.

Bülent dedi ki...

Özkan bey Ankaradayım hoşbulduk ve ayrıca sitenizi çok sevdim öğrenmenin ve öğretmenin yaşı ve zamanı yok bu meslekte burda ve her yerde gönül vermiş arkadaşlar mutlaka birbirimizden bir şeyler öğreneceğiz bu şekilde geliştirebiliriz kendimizi..ben sizden burdaki arkadaşlardan mutlaka bir bilgi kapacağım ve nacizane bildiklerimi paylaşacağım bu şekilde hem daha zevkli bir sohbet ortamında mesleğimiz hakkında mutlaka bir şeyler öğreneceğiz diye düşünüyorum bakın sabah 6-7 gibi mesai başlar ve akşam sonu yoktur her daim böyledir.buna rağmen 37 yaş olmasına rağmen hala her ne koşulolursa olsun ama mutlaka her gün en az 5 farklı danıştay kararı , mukteza özelge tebliğ mutlaka okurum.Yıllardır süregelen bu alışkanlık bana inanılmaz şeyler kattı..Bu anlamda burada benimde bilgi dağarcığımda olan konularda sizlerle paylaşımda olmam zevk verir...tşkler...bugünki yoğun tempomda bu saate kadar bu sitede kalmam dada sizin bu mesleğe olan bağlılığınız aşkınız beni etkiledi..ben müsade istiyerek kaçıyorum inşallah sık sık görüşeceğiz saygı ile iyi geceler dilerim...